Hoe doet Suus dat? #7 – Hoe ik mijn innerlijk kind blij hou

In deze rubriek deelt Suus Venings – ‘rust in je hoofd specialist’ – haar eigen wijsheid met ons.

Hoe doet Suus dat #7

“Twee jaar geleden was ik op het OpenUp festival en ik ving op dat er iemand was die eens in de zoveel tijd speelgoed voor zichzelf kocht om haar innerlijk kind te eren. Dat idee sprak mij heel erg aan. Ik eer mijn innerlijk kind steeds bewuster. Niet zozeer door speelgoed te kopen, maar wel door bewust mijn zorgeloze manier van spelen als kind een plek te geven in mijn leven als volwassene. Wat ik dan zoal doe om mijn innerlijk kind blij te houden, beschrijf ik in deze blog.”

Lees hier hoe Suus dat doet:

Hoe ik mijn innerlijk kind blij hou

 

Hoe doet Suus dat #6

In navolging van Suus haar ochtendritueel, bij deze haar avondritueel

Hoe ziet mijn schrijfritueel voor het slapengaan eruit?

 

Hoe doet Suus dat #5

“Vrijwel dagelijks kom ik tot meer helderheid over mijzelf. Vaak gaat het dan om het doorzien van mijn eigen patronen, bewustwording van trauma’s (wat heftiger klinkt dan het is) en het expliciet krijgen van bepaalde aannames waar ik mijn eigen (automatische) gedrag op baseer.

Na het doorzien, herzie ik mijn perspectief en dan begint er een trainingsperiode waarin ik bewust ander gedrag tot uiting breng. Dit kan weer leiden tot nieuwe gewoontes en daarmee tot een ‘vernieuwde’ versie van mijzelf. In deze blog deel ik via welke wegen ik zoal tot bewustwording kom.”

Lees hier hoe Suus dat doet:

Hoe ik groei door introspectie

In deze vierde bijdrage geeft Suus haar praktische kijk op het verlichtings- en mindfulnesdenken

In dit moment ligt verlichting

De derde bijdrage van Suus gaat over Eenzijn: geïnspireerd door de naam van deze School! En ook dit keer geeft Suus weer een praktische kijk op de zaak vanuit haar eigen ervaring. Lees Suus haar bijdrage via de link hieronder, en stel vooral vragen onder het artikel:

Vier ervaring met Eenzijn

 

Haar tweede bijdrage staat inmiddels ook online en gaat over het ochtendritueel. Doorgaans focussen we ons op onszelf ‘uiterlijk toonbaar maken aan de wereld’. Terwijl een lichamelijke en geestelijke voorbereiding minstens zo belangrijk zijn. Lees het hier:

Een ochtendritueel van 2 uur

Haar eerste bijdrage gaat over meditatie. Dit sluit ook mooi aan bij onze vijfde leerwegbijeenkomst die geheel in het teken stond van mediteren in de meest brede zin van het woord.

Lees Suus haar eerste bijdrage via onderstaande link of via het bloggedeelte. En, stel vooral vragen. Dat vindt zij namelijk ontzettend leuk 🙂

Mediteren: een mentale workout is net zo belangrijk als een fysieke workout

Met prachtige illustratie van Fleur Waterlander

Mediteren-een-mentale-workout